VELKOMMEN TIL VEGSUND BARNEHAGE!

Vegsund barnehage åpnet i 2005. Vi er en privat andelsbarnehage med opptil 72 barn plasser fordelt på 4 avdelinger og 21 ansatte. Barnehagen er plassert i et område med masse barn, kort vei til Blindheim barneskole og naturområder. Vi ligger like ved Stafsethneset; et fantastisk friområde ved sjøen vi benytter oss mye av.

Uteområdet vårt er stort og variert. Det består av både lekeapparater, skog og berg. På den måten får barna et allsidig og spennende uteområde, som er tilpasset barnas alder og utvikling. Grillhytta i enden av lekeplassen gir mulighet til både ly og kokemuligheter.

Vegsund barnehage skal gi barna et trygt og godt miljø, legge til rette for individuell utvikling, tilhørighet, samhold, omsorg, lek og læring. Vi har gjennom flere år hatt fokus på sosial kompetanse. I tillegg jobber vi med ulike temaer fra Rammeplan for barnehager. Avdelingene tilpasser opplegget til den enkelte barnegruppas alder, interesser og utviklingsnivå.