• Informasjonshefte

Informasjonshefte for foresatte gir foresatte informasjon om alt fra påkledning og kosthold til forsikring og faktura.

• Vedtekter

Vegsund barnehage må, i likhet med alle norske barnehager, følge "Lov om barnehager". I tillegg har vi Rammeplan for barnehager" som gir føringer i blant annet arbeidet med barn og barnehagens innhold. Den enkelte barnehage har også sine vedtekter i forhold til for eksempel åpningstid, feriestengning, matservering mm.

• Årsplan

Årsplanen sier noe om hvordan og med hva vi skal jobbe det inneværende barnehageåret og en presentasjon av hver enkelt avdeling. Planene er ikke på detaljnivå, da barna skal ha medvirkning til egen barnehagedag, og vi skal kunne være fleksible og åpne for deres ideer og interesser.

• Soving i barnehagen

Alle barn i barnehagen trenger hvile i løpet av dagen. Dette understreker også rammeplan for barnehager: Barnehagen skal ivareta barnas behov for fysisk omsorg, inkludert behov for ro og hvile.

• Søknad barnehageplass

For å søke barnehageplass må du logge deg inn og lage en bruker på IST. Gå inn på Ålesund kommune sin hjemmeside, søk opp "barnehage" og klikk deg frem til "søk barnehageplass". IST krever innlogging med ID.

Frist for søknad om barnehageplass for barnehageåret 2023- 24 er 1.mars 2024!